Een uniek entertainmentaanbod ligt vaak dichterbij dan je denkt

De zomer is voorbij en ik zit weer in de auto naar de andere kant van het land. Niet eens om te begeleiden of om te entertainen. Waar ik naar toe ga? Naar een vakantiepark dat mij uitgenodigd heeft om ons verhaal te delen. In de voorbereiding heb ik gekeken naar de website, om te zien wat me te wachten staat én om antwoord te krijgen op de vraag omgekeerd. Welke kansen en mogelijkheden heeft het vakantieparken te bieden en welke rol ligt hier voor ons weggelegd? We houden onszelf continu bezig met dezelfde vraag, om dat ene doel te bereiken: herhalingsbezoeken.

Herhalingsbezoeken

Het klinkt gek, maar dat is ook ons doel, als aanbieder van animatie aan vakantieparken. Ik geloof dat je door middel van een uniek entertainmentaanbod kunt bijdragen aan het creëren van herhalingsbezoeken. Eerlijk is eerlijk, ieder vakantiepark droomt hiervan. En het kan, want elk vakantiepark is uniek op zichzelf.

Op zoek naar het unieke

Knutselen, spelletjes spelen, sporten en een verhaal voorlezen kunnen we (bijna) allemaal, maar door gebruik te maken van de unieke kenmerken van het vakantiepark kan er een onderscheidend entertainmentaanbod worden neergezet. Ik ben ervan overtuigd dat dit bijdraagt aan het creëren van herhalingsbezoeken. Ieder vakantiepark heeft iets unieks alleen dit wordt niet altijd als een kans gezien. Iets wat mij de kans geeft om hierop in te springen en het vakantiepark hiervan te overtuigen. Naast de faciliteiten, die vaak minder uniek zijn, zijn het juist de omgeving, het ontstaan en de bewoners van het vakantiepark die het park uniek maken. Het animatieteam kan het vakantiepark helpen om dit te belichten om zo samen tot dat ene doel te komen; het creëren van herhalingsbezoeken.

We doen het samen

Het vakantiepark kent zichzelf het beste en wij kunnen ervoor zorgen dat er een creatief en onderscheidend plan komt, de animatieprogramma’s op maat worden geschreven en dat dit toegepast gaat worden door de entertainers van het animatieteam. Zo blijft het vakantiepark in haar kracht en wordt er gebruik gemaakt van het unieke van het vakantiepark. Stel, in het bos staat een oude verlaten caravan, dan kan deze ooit van een beruchte schattenjager zijn geweest. Stel dat de mascotte van het vakantiepark, samen met de kinderen op zoek gaat naar dezelfde schat waar de schattenjager naar op zoek was? Dit zal kinderen intrigeren en hier kun je als vakantiepark fantastisch op inspelen. Door dit goed neer te zetten, liggen er immers ook kansen qua marketing, kun je ervoor zorgen dat de ouders met hun kinderen willen terugkeren (die schat moet immers gevonden worden!) en hebben we samen ons doel bereikt. Herhalingsbezoeken zijn gecreëerd, de samenwerking geslaagd en stap ik met veel plezier weer in de auto, ook al is het aan de andere kant van het land.

herhalingsbezoeken creëren doen we samen